QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

diumenge, 27 de juny del 2010

2ª COMBINADA DE PUJADES A ST. JOAN DE MONTBLANC

18ena PUJADA A L’ERMITA DE ST. JOAN A PEU

El passat dijous 24 de juny, coincidint amb la diada de Sant Joan, el Club Atlètic Montblanc organitzava la 18ena edició de la pujada a l’ermita de St. Joan de la Muntanya de Montblanc.

La cursa, amb inici a la plaça Major de Montblanc consisteix en arribar al Mirador que hi ha al capdamunt de l’ermita, tot seguint el camí de Montblanc a St. Miquel, passant per l’ermita de la Trinitat de l’Espluga de Francolí, pista de la Pena i sender final fins al mirador.

La pujada té uns 9’5 kms i 500 metres de desnivell acumulat positiu.

Puntualment a les 9 del matí els aproximadament 90 atletes van prendre la sortida. Des de l’inici, Sergi Casas (CA Montblanc) i Manuel Torres (CE Penedès) van agafar la iniciativa marcant un potentíssim ritme que els distanciaria ràpidament de la resta de corredors. Per darrera seu Josep Maria Pijuan del BORGES TRAIL, els seguiria de prop.

A més distància, un altre reduït grup, amb Abdul Jalal (FACVAC), Jorge de Andrés (CA Montblanc), Pere Miró (CA Montblanc) i Jordi Pàmies (BORGES TRAIL) intentaven donar-los caçera sense èxit, realitzant la seva particular disputa de posicions.

En el tram asfaltat de camí a la Trinitat, Jalal i Pàmies van superar a De Andrés, situant-se en 5a i 6ena posició per darrera de Miró, que va desmarcar-se en un terreny molt favorable per a ell. Per davant les posicions ja no variarien fins al final, amb Casas en primera posició, Torres segon i un fortíssim Pijuan completant el podi.

La cursa a peu puntua per la seva part també per la combinada de pujades a St, Joan, i Pàmies va obtenir el liderat provisional, seguit de Jordi Pijuan, germà del corredor del BORGES TRAIL, a 1 minut i mig, i de Joan Carles Rosselló. Tots expectants fins a la disputa de la pujada en BTT que es duria a terme el següent diumenge.

Per més informació, classificacions i fotos:

2ª PUJADA A L’ERMITA DE ST. JOAN EN BTT

El diumenge, es donava lloc la segona prova puntuable per a la combinada. En aquesta ocasió era la pujada a l’ermita de St. Joan amb bicicleta de muntanya. La gent del club BTT Montblanc havien preparat amb molt d’entusiasme la 2ª edició de la prova, veient que cada any creix el nombre d’adeptes que disputen les dues proves.

El recorregut, variava totalment de l’ascensió a peu, i amb una distància de 12 kms i 500 metres de desnivell positiu, consistia en realitzar un primer tomb pels camins del voltant de la població abans d’encarar la dura pujada per la pista de l’ermita, caracteritzada per tenir unes rampes considerables que permeten guanyar molt desnivell en poca distància.

Des de l’inici Juncosa i Garrido s’escapen en solitari per fer la seva cursa. La resta de “mortals” segueixen com poden el duríssim ritme.

Joan Carles Rosselló, coneixedor del terreny, i de que s’hi juga molt de cara a la combinada, surt amb molta força amb el grup perseguidor, que cada cop té menys components, i arriba a l’inici de les primeres rampes en 3a posició.

Per la seva banda, Pàmies, que defensa el liderat provisional, va avançant posicions fins arribar a l’alçada de Rosselló, arribant a superar-lo i realitzant la resta de recorregut en solitari a bon ritme, però sabent que per davant “el peix ja estava tot venut”. Finalment entra en 3era posició i es proclama vencedor de la “Combinada de Pujades a l’ermita de St.Joan 2010”.

Per davant seu, Juncosa guanya la pujada en BTT marcant el temps record de la prova, i per darrera seu Jordi Garrido arriba en segona posició.

Per la seva banda, Rebeca Triquell s’imposa en la categoria femenina, i Eva Higuera s’emporta el títol de la Combinada.

Per més informació, classificacions i fotos:

1ª CURSA DE MUNTANYA NOCTURNA DE LES BORGES DEL CAMP

El passat dissabte 26 de juny els amics de TRETZESPORTS organitzaven la 1ª cursa de muntanya de les Borges del Camp, puntuable per al circuit de curses del Baix Camp.

La cursa tenia la particularitat en que el tret de sortida es donava a les 9 de la nit, i guanyant foscor durant el seu transcurs. La distància a recórrer: poc menys de 15 kms i 600 metres de desnivell positiu.

El circuit constava de dues zones, la primera, des de la sortida fins el quilòmetre 8 aproximadament era boscosa i amb trams força tècnics tant de pujada com de baixada. La segona part, la pujada al Mirador de Les Borges era una pista cimentada de fort desnivell.

La sortida, en direcció a la Riera d’Alforja va transcórrer pels carrers de la població i fins al pas subterrani per creuar la carretera, i posteriorment agafar un camí fins a l’ermita de la Mare de Deu de la Riera, a partir d’aquí el camí de Les Costes començava a guanyar desnivell de forma important durant gairebé 2 kms i amb una mica més de 200 metres de desnivell.

Al final del camí, l’ascens continuava per dins el bosc durant més de 3 kms per senderons.

A partir d’aquest moment una baixada constant molt directa per la zona de les Ferreretes ens conduïa altre cop a la riera d’Alforja, per tornar a creuar pel pas soterrat de la carretera, tot fent un tram asfaltat pels Molins fins trobar el Camí de les Valls, on durant 3 kms més d’ascens ens portaria fins a la zona del Mirador de les Borges, des d’n vam poder gaudir d’unes magnifiques vistes nocturnes del Baix Camp i la costa, a part d’un peculiar eclipsi parcial de lluna.

En quan a la disputa de la cursa, tres components del BORGES TRAIL eren a la línia de sortida, Tavi Fossas, Jordi Pàmies i Xavi Prim que venia a defensar la 2ª posició provisional del circuit, però arrossegant una lesió produïda durant els entrenaments de les setmanes anteriors.

Ja a la sortida els tres corredors juntament amb l’actual líder del circuit, el Víctor Gonzalez, el Pedro Ortega, gran rodador, Joan Rosich del UEC Anoia, i l’Eduard de Diedre, van marxar en solitari amb un imponent ritme que fa marcar diferències.

En el tram més costerut de sender, Pàmies va passar a liderar la cursa prenent avantatge als seus immediats perseguidors. Prim el seguia de prop.

Durant el descens es van veure sorpresos per la gran qualitat com a baixador del company de Diedre, però un error al final del descens el feia perdre el traçat original veient-se obligat a realitzar una remuntada impossible, ja que llavors Víctor i Pàmies havien aconseguit prou avantatge per afrontar els últims kms de pujada fins al mirador de les Borges, seguits de prop per Rosich i Prim.

Va ser en les últimes rampes de fort desnivell on Pàmies va tantejar al Víctor, atacant-lo amb força i deixant-lo enrera, per afrontar l’últim i llarg descens per camí fins a meta, on ja gairebé no s’hi veia.

Finalment Pàmies entrava a meta en solitari havent realitzat els 15 kms en 1h07min.

Darrera seu Víctor que mantindria el liderat. Tercer el Joan de Sta. Coloma de Queralt. Quart el Pedro Ortega i tancant el top 5 el Xavi Prim, amb un seriós agreujament de la seva lesió, però content d’haver pogut defensar la posició.

En 19ena posició de la general arribava el Tavi, fent també una magnífica cursa i demostrant que els durs entrenaments comencen a donar el seu fruit.

A l’arribada, al poliesportiu del Garrigó, ens esperava el millor, cava, pastes, coca de recapte, sangria i un bon bany a la piscina pels més agosarats.
Per més informació, classificacions i fotografies:

XXI MARXA MONTSERRAT – REUS

El passat dissabte dia 19 de juny es va celebrar la XII marxa de la Copa Catalana de Caminades de Resistència: la XXI Marxa Montserrat Reus de 112 km i 3000 m de desnivell i tot fer-ho en menys de 24 hores.

Joan Iniesta del Borges Trail, juntament amb 300 persones, estava a la línia de sortida a Collbató, on es va donar el tret de sortida a les 12 del migdia.

Es van dirigir cap Piera, on el terreny fins arribar a Santes Creus (km 63) seria per muntanya. A l’arribar a Santes Creus ja es feia fosc i van haver d’obrir el frontal. Aquesta última etapa, fins arribar a Reus seria el pitjor ja que tot va transcórrer per asfalt: Alió, Vallmoll, Vilallonga del Camp i Reus.

Joan Iniesta va arribar molt tocat dels peus i els 30 últims quilòmetres els va fer coix, però va arribar el 23è classificat amb 17 hores i 25 minuts, col•locant-se el segon classificat de la general amb 128 punts.

Dissabte dia 3, hi ha la pròxima marxa: XX Travessa Núria – Queralt. Si l’acabés ja tindria els punts necessaris per guanyar la XIII Copa Catalana de Caminades de Resistència.

dimarts, 22 de juny del 2010

Biel Secall, segon veterà al Campionat de Catalunya de Triatló de Muntanya

Diumenge passat es va dur a terme aquesta prova a Balaguer, de la qual en sortiria el Campió de Catalunya absolut i de les diferents categories. Els prop de 150 triatletes que hi participaven van completar un recorregut que s’iniciava al pantà de Sant Llorenç de Montgai, nedant 750 m. Seguidament s’agafava la BTT i es feia un recorregut de 25 kms fins a Balaguer on deixaven la bici i afrontaven l’últim sector de 5 kms corrent a peu.
Un dels objectius de la temporada del Borges Trail-AAEET era aquesta competició, el Campionat absolut de Catalunya de Triatló de Muntanya. Personalment no només hi anava a fer un bon paper si no a lluitar pel podi en veterans i fer una bona posició de la general masculina. Han estat tres mesos de preparació, amb natació, ciclisme i atletisme a dojo, sempre a les ordres del “míster” de l’equip, el Jordi Mateu i complint gairebé al peu de la lletra. Per tant, la feina estava feta.

A la cita hi van aparèixer algun que altre il•lustre triatleta, corredor de muntanya i beteteru del tipus Sebastià Catllà, Èric Díaz, Eloi Gispert, Josep Barrufet, Josep M Pomada, Miquel Comella....entre ells nosaltres ens hi havíem de fer notar.

De sortida, amb l’aigua per sota el 16 graus es feia imprescindible l’ús del neoprè. Aquest primer tram, a diferència de l’any passat va anar molt millor i vaig sortir en 33ena posició, fent la primera transició en 11min:37seg. El següent tram era el més decisiu del triatló, ja que era el més llarg en quilòmetres i de durada de temps. A més, es tractava d’un circuit molt tècnic, fins i tot en algunes pujades. El que els beteterus en diem un autèntic recorregut de BTT. Tot plegat va fer que m’hi trobés com peix a l’aigua. Després d’un inici de dura pujada en pista de 3 kms es continuava per corriols també de pujada que els poc destres feien a peu i feien de tap i incomprensiblement no deixaven passar, cosa que va perjudicar al grup on jo anava. Un cop superat aquest escull amb més zones per avançar cadascú es va poder anar situant al seu lloc. Aquí vaig començar a recuperar posicions i durant el seguit de quilòmetres tècnics que vindrien la meva obsessió era de trobar en Miquel Comella, una bona roda a seguir per complir amb l’objectiu. A sis quilòmetres de meta ens vam trobar i vaig tirar de valent fins arribar a Balaguer amb més de mig minut d’avantatge, amb el 20è millor parcial de 1h:37min:18s. Davant quedaven 5 kms a peu amb pujada a Santa Maria inclosa que ens jugaríem a cara o creu, però un problema amb la tanca de les sabates de BTT impedien extreure-les i em van fer perdre tant de temps que en Comella va sortir abans que jo de la última transició. Finalment, vaig poder arrencar a córrer i ens vam tornar a trobar però el desgast va passar factura i les rampes van fer acte de presència i vaig cedir. Després del descens de Santa Maria les rampes van desaparèixer, és el que tenen les santes, segurament. Amb un esprint fins a meta ja era massa tard i ens van separar 8 segons. El meu va ser el 18è millor parcial amb 19min:11seg. Així doncs, es proclamava campió en veterans el Miquel Comella del CN Caldes, després d’una gran cursa i jo a tornar-hi l’any vinent! A la general masculina vam entrar en 19ena i 20ena posició respectivament.

Pel que fa a la general el guanyador va ser l’Èrik Díaz i en fèmines la Mireia Santesmases, ambdós del CN Reus Ploms.

Classificació:

diumenge, 20 de juny del 2010

EL PEDRA ES TORNA A DEIXAR CONQUERIR

CURSA DE SALDES-PEDRAFORCA

Un any més, i com sempre per dates pròximes a St. Joan, l’Associació Mountain Runners del Berguedà ens van proposar la seva peculiar cursa del Pedraforca.

I diem peculiar perquè consisteix, en tan sols 13 kms i sortint del petit poble de Saldes, a 1200m, ascendir al cim del pollegó superior del Pedraforca, a 2500 metres d’alçada, per tornar-lo a baixar a través de la conegudíssima tartera que trobem just a l’enforcadura. I tot dins el marc incomparable del Parc Natural del Cadí –Moixeró.

1300 metres de desnivell d’ascens, i els mateixos de descens per arribar altre cop a Saldes, a l’arribada, en la minsa distància abans citada.

Si comentem això amb qualsevol excursionista, es posa les mans al cap només de sentir que tal gesta es realitza en menys de dues hores!!

Aquest any, la cursa es mantenia dins les proves puntuables per a la Copa Catalana FEEC, i mirant el llistat d’inscrits, els que ens posàvem les mans al cap érem nosaltres. Tota la Selecció Catalana en pes hi era present, algún desperdigat de la Selecció Valenciana també, els amics de Diedre i Matxacuca, i una important representació dels ja anomenats Mountain Runners del Berguedà. També altres figures com en Kiko Soler, o Joan Freixa eren a la línia de sortida.

Per la nostra banda, del BORGES TRAIL, hi vam ser el Josep Maria Pijuan, l’Eugènia Miró i el Jordi Pàmies, els quals vam patir de valent per situar-nos en les millors posicions possibles de cara a aconseguir uns valuosos punts per a la classificació final de la Copa.
Tot i la previsió de temperatures baixes en alçada, i amb la cota de neu pels 1900 metres, el dia va començar ventós però assolellat.

Ja des de la sortida una fila india amb els millors corredors es va formar per enfilar-se cap al primer control, al refugi Lluís Estasen, al peu del massís. Continuar fins al coll del Verdet i començar l’autèntica ascensió-grimpada per les canals més directes fins al cim del Pedra.

A partir d’aquí, tot baixada, passant pel coll de l’Enforcadura i enfrontant-se amb la temible i degradada tartera, on tots, en un moment o altre vam tocar amb el cul a terra.

El nostre bon amic Just Sociats va pendre la iniciativa des del principi per intentar millorar el récord de la cursa, que ostentava ell mateix des de feia 2 anys. El temps a superar: 1h39min. I ho va aconseguir rebaixant-lo en 2 minuts!!

Per darrera un altre gran corredor, en Toti Bes, que es va haver de conformar amb la segona posició. I tercer entrava el valencià Ramon Recatalà.

Pijuan va aguantar el poderós ritme de Sociats durant una estona, seguint-lo a una distància “prudencial”, però va acabar cedint posicions donat l’alt nivell de corredors i l’acumulació de competicions que ens ocupa cada any per aquestes dates. Al final entrava 11è de la general amb 1h47min.

El principal rival de Pijuan a la general de la Copa, en Pau Bartoló, va realitzar una gran cursa situant-se el 6è de la general i prenent-li momentàniament el liderat, a tan sols 1 punt de diferència.

Pàmies no va tenir el seu dia, acusant el desgast a la duríssima cursa del Llop, la setmana anterior, i va lluitar per no perdre gaires posicions respecte al grup capdavanter, però quan el cos no pot, no pot. Al final arribava el 19è amb un temps d’1h53min.

L’Eugènia va tenir la seva particular disputa de les posicions de Top Ten, anant en tot moment amb la seva companya Paloma Lobera, del Matxacuca, i va acabar la cursa en 2h 43min., situant-se en el Top Ten femení, d’una categoria que no va tenir rival per a Núria Picas, que després d’una llarga temporada en el món dels raids d’aventura, prova sort a les curses de muntanya. I quina sort, ja que va endur-se el primer lloc de la cursa i alhora va rebaixar el récord femení.

Felicitar a la organització, l’Associació Mountain Runners del Berguedà, que després de mantenir el llistó ben alt a la Cursa de Berga, demostraven no perdre la motivació per oferir a tots els corredors una altra grandíssima cursa.

Més informació la trobareu a: http://www.mountainrunners.eu/cursa_pedraforca.htm#

dijous, 17 de juny del 2010

29ena PUJADA A MIRAMAR

El passat diumenge 13 de juny, tres components del Borges Trail van anar a Valls per disputar la 29ª pujada a Miramar, organitzada per L’AAEET. Entitat col.laboradora del nostre equip.

La prova d’11 quilòmetres i amb un desnivell positiu de 570m, va tenir una important participació, on més de 250 persones van estar presents.

Els caminadors, a les 8 ja van iniciar la pujada, i mitja hora més tard ho van fer els corredors, per iniciar l’asalt a les antenes de Miramar (La Cogulla).

De bon principi el grup capdevanter format per deu corredors va començar a tirar, però tot i això, no va ser fins a l’arribada a Fontscaldes on va començar a trencar-se, ja que fins aleshores el terreny havia estat bastant planer, i això va fer que no hi haguessin massa diferències entre els corredors.

A partir de Fontscaldes es van començar a formar grupets més petits, ja que al haver-hi , les pendents més fortes les forçes d’alguns van anar minbant.

Finalment poques diferències entre els primers, i els tres components del Borges Trail van poder arribar en bones posicions.

En acabar la cursa tots els participants van poder disfrutar d’un bon esmorzar al poble de Miramar. lloc on també es van donar els trofeus als guanyadors.

Felicitar un any més al AAEET, per la fantàstica organització d’aquesta ( ja mitica) cursa.

Classificacions:

Més informació:

dimecres, 16 de juny del 2010

XXIII MARXA GRÀCIA – MONTSERRAT

Dissabte 12 de juny es va celebrar la XXIII Marxa Gràcia-Montserrat de 63 km i 4700 m de desnivell. Cinc-centes persones estaven a la línia de sortida juntament amb Joan Iniesta, representant del Borges Trail.

Així doncs, a les 17:00 es donava el tret de sortida des del barri de Gràcia de Barcelona. La primera impresió semblava una cursa d’asfalt, tot passant per carrers, avingudes, via del tren... Per acabar a les afores de la gran ciutat en direcció al parc de Collserola, amb infinites escales que no s’acabaven mai... Un cop allí, en direcció a Vil•la Joana on els desnivells eren una mica trencadors però el ritme era còmode.

A partir del km 19, vaig compartir la marxa amb la Tània Martínez, del Club Reddis de Reus. Després de 10 km més se’ns va unir en Josep i així, els tres, amb un bon ritme vam arribar a la nit. Els frontals serien els nostres aliats.

El terreny era còmode per córrer o caminar fins arribar a l’Aeri de Montserrat. A partir d’aquí i fins al Monestir de Montserrat, ens vam trobar la última pujada forta i molt directa.

Tots tres vam arribar amb un temps de 10 hores i 55 minuts i Joan Iniesta es va col•locar en 31a posició.

Felicitar a la Tània que es va col•locar en 3a posició de les fèmines, i en Josep per la bona marxa que va fer.

També agrair el bon rotllo que hi havia als avituallaments, sobretot a l’avituallament d’Ullastrell.
I com no, l’ansiada coca-cola que tan de gust va entrar quan vam arribar.

Amb aquests punts, Joan Iniesta es manté en tercera posició de la Classificació General de la Copa Catalana de Caminades de Resistència.

Ara a esperar el dissabte 19 de juny: Montserrat-Reus (100 km, tan sols...)

dimarts, 15 de juny del 2010

EL BORGES TRAIL 3er A LA CURSA DEL LLOP PER RELLEUS

Aquest passat cap de setmana 12 i 13 de juny, es va disputar a les Terres de l’Ebre, la Cursa del Llop, una de les curses combinades més dures del planeta.

La pots fer sol , en equip, en relleus, o proves individuals. De fet la modalitat que té més prestigi és fer-la tota la mateixa persona, cosa que et dóna dret a optar al prestigiós TROFEU DEL LLOP.

Aquest trofeu, que obtenen tots el “finishers” , és una reproducció en bronze i bany de plata d’un kg de pes, i està feta amb el negatiu original d’una plàtera trobada al poblat Íber de Castellet de Banyoles, s III a.C. (Tivissa). En ella hi surt representat el cap d’un llop, animal venerat pels íbers.

Aquest any un equip del BORGES TRAIL, va participar-hi en la modalitat per equips. Els integrants serien; en Jordi Pàmies que faria les proves atlètiques, en Jose Miguel Díaz, que faria les de bicicleta i en Ramon Barceló, que faria les de caiac. L’any vinent, però no caldria descartar que algun membre de l’equip optés per fer-la tota íntegra.

Les etapes:

1ª Etapa - Bicicleta de carretera

Sortida: Dia 12 , Tortosa, Palau firal. 07:30h .Distància circuit A: 190 km. distància.

El Jose Miguel va ser el nostre ciclista per a l’ocasió, bomber de professió i habitual dels raids d’aventura a nivell nacional. Va començar situant-se en el grup capdavanter, però la duresa i distància de la prova el feu ser conservador i poc a poc es va anar quedant relegat a un segon grup perseguidor a pocs minuts del primer. Quan ja semblava que podria aconseguir arribar amb aquest segon grup, un filferro a la carretera li jugà una mala passada, punxant la roda i havent d’esperar un vehicle que li facilités les eines per la difícil extracció de l’objecte clavat. El Jose, tot i quedar-se sol, sense la roda dels seus companys, va completar el dur itinerari en 6h56min. arribant en la 55ena posició.

2ª Etapa - Cursa de muntanya: Del riu al mar

Sortida: Dia 12, de Tortosa, a les 14,30h.Distància: 32 km.

Pàmies va encarregar-se de la dura prova a peu, d’ aproximadament uns 950 metres de desnivell positiu per després continuar amb una interminable baixada per terreny asfaltat que el conduiria a l’arribada, situada a la població de l’Ampolla. Com era d’esperar, per l’hora de sortida, la intensa calor va ser la protagonista.

El corredor del BORGES TRAIL va situar-se de bon inici dins un grup capdavanter, que format per uns 5 corredors, ràpidament van desmarcar-se de la resta i guanyant més distància a cada km.

La dura pujada fins als molins de vent va permetre a Pàmies, mantenir en tot moment el contacte visual amb els components d’un grup que s’anava estirant. En el pas pel cim de la cursa mantenia una 10ena posició que esperava millorar en la baixada, ja que tenia a tots els de davant a poca distància. Va apretar el ritme i va anar passant corredors fins a la 4a posició, però les llargues i planes rectes dels kms finals, van avantatjar als més rodadors, essent superat a tan sols 3 kms de meta per dos atletes que duien un ritme infernal, per sota dels 3’30” el km. Al final 6è de la general.

3ª Etapa - Caiac de mar

Sortida: Dia 12, del club nàutic de l' Ampolla, a les 18:30h.Distància: 16km.

Ramon Barceló va ser el nostre mariner. En l’etapa de mar vam pagar la “novatada”, ja que el nostre caiac no era ràpid i ni tant sols duia timó, cosa que el feia massa lent en comparació amb altres embarcacions de molts dels participants, a sobre, a la badia del Fangar la mar estava una mica picada i al no portar timó, el desgast al haver de remar moltes palades d’una banda sol, això va fer que l’esgotament s’incrementés i el rendiment baixés. Al final la posició obtinguda seria la 16ena.

4ª Etapa - Caiac de riu

Sortida: Dia 13, de Deltebre (Jesús i Maria), a les 6: 00h.Distància: 24 km.

En la etapa de riu, la cosa va millorar una mica al no haver-hi onades i al fet que s’hagués d’escurçar el recorregut a causa del fort cabal de l’ Ebre.

Finalment es van remuntar 5 km riu amunt per després tornar a baixar fins al punt de sortida, a la població de Deltebre. En aquesta, la posició seria la 14ena.

5ª Etapa - XV Mitja marató - Pujada a Caro

Sortida: Dia 13, de Tortosa, a les 10h, Distància: 21,095km.

Per aquesta secció corrent, altre cop Pàmies va calçar-se les bambes. Aquest cop les d’asfalt. Per afrontar la dura pujada a Caro, on el desnivell a superar eren 1100 metres positius i la distància de mitja marató.

En ser una prova considerada oficial dins la Federació Catalana d’ Atletisme, va estar controlada per jutges de la FCA, i va portar gran quantitat i qualitat de corredors de tot Catalunya i País Valencià, per optar als llaminers premis en metàl•lic que hi havia pels guanyadors.

Després de la sortida neutralitzada de Tortosa a Roquetes, per eliminar els únics trams planers, es va donar la sortida oficial a la segona població esmentada.

Pàmies, coneixedor de la distància a superar i de la gran duresa, va optar per fer la seva cursa sense seguir ningú. Va sortir entre els 15 primers, marcant un ritme constant que aniria incrementant a partir del km 10. La calor també va fer acte de presència, i l’etapa del dia anterior també pesava a les cames. Tot i així, a a partir del km 14, on les rampes van endurir-se, va poder mantenir el ritme i va començar a superar corredors fins gairebé el final, arribant finalment en una fantàstica 6ena posició general, amb un crono de 1h46min. Essent 4t de la seva categoria.

6ª Etapa - Travessa del port amb BTT

Sortida: Dia 13, del restaurant Pou de Neu, a les 13,30h.Distància: 110kms.

I per acabar, l’ última etapa, la de bicicleta de muntanya. Una llarga travessa pels camins del massís dels Ports, amb continus canvis de ritme, pujades i baixades s’anaven alternant per fer el recorregut encara més trencador.

El Jose Miguel, va tornar a posar a prova la seva condició de gran ciclista, realitzant els 110 kms en poc més de 6h.

Al final, i després de la suma de tots els temps dels nostres integrants, el BORGES TRAIL és va alçar amb la 3era posició en la modalitat Relleus, per darrera dels MONTSAGRE PAÜLS (19hores 23min.) i dels SUDACTIU (19hores 42min.).

Els seus temps foren els següents:

BORGES TRAIL

594 DIAZ, JOSE MIGUEL Marxa Cicloturista 6:56:13 55è

594 DIAZ, JOSE MIGUEL BTT 6:09:48 26è

595 PÀMIES, JORDI Marató Muntanya 2:40:06 7è

595 PÀMIES, JORDI Pujada a Caro 1:46:23 6è

596 BARCELÓ, RAMON Caiac Mar 1:58:43 16è

596 BARCELÓ, RAMON Caiac Riu 1:10:39 14è

Temps total: 20 hores 41min.

Però no voldríem acabar sense fer una menció especial al nostre gran amic i company de curses i raids d’aventura, l’Albert Roca, de l’equip BUFF THERMOCOOL, que es va atrevir amb la modalitat del TROFEU DEL LLOP, i aconseguint finalitzar el repte complert en 19hores 55min.

TOTES LES CLASSIFICACIONS A:

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES:

CURSA DEL LLOP

dimecres, 9 de juny del 2010

XXI CURSA DE MUNTANYA D’ALPENS

El passat 6 de juny va disputar-se la vuitena cursa puntuable per II Lliga catalana de curses de muntanya a Alpens (Lluçanès).

A les 08:30h va donar-se el tret de sortida amb més de 300 corredors disposats a gaudir d’un recorregut força agradable i corredor, que ens permetia gaudir d’unes bones panoràmiques de la comarca del Lluçanès i dels Pirineus Orientals.

Els 26,5km i 1060 D + que tenia la cursa, transcorrien per corriols i pistes forestals, els quals passaven per frondosos boscos de pinedes i fagedes.

El traçat del circuit no era massa exigent cosa que el feia una cursa molt ràpida i trencacames, degut a les nombroses pujades i baixades que tenia, els primers van fer-lo en unes dues hores.

El representant de l’equip Borges Trail, com ja és habitual en aquest circuit, fou en Ramon Barceló, que tot i no tenir un bon dia va acabar el 21è de la general i 4art en la categoria de veterans amb un temps de 2h22’.

La resta de resultats es podran consultar a: http://www.cursa3comarques.cat/

XIV MARXA REUS – PRADES – REUS

Diumenge dia 6 de juny es va celebrar la XIV Marxa Reus-Prades-Reus, de 56 km i 3000 m de desnivell.

Nou-centes persones hi van prendre part. D’entre ells, el Joan Iniesta del BORGES TRAIL, hi va ser present.

Es va donar el tret de sortida a les 6:30 del matí, sota una pluja intensa i amb moltes descàrregues elèctriques. Just arribar al Coll de la Batalla, el cel es va posar de part dels marxadors.

El camí va seguir enfilant-se en direcció La Font del Roure (km 14).

En el quilòmetre 16 es va culminar el punt més alt de la marxa, la cruïlla de Mont-ral (980m). A partir d’aquí va acabar la llarga pujada que va començar en sortir de Reus.

El terreny va ser més planer, tot passant per la Creu Trencada, fins arribar a Prades (km 26). Llavors va començar una altra forta pujada, passant per la Febró, fins arribar a la carretera de La Musara (km 35). Passat aquest punt un fort descens , passant per Vilaplana, Aleixar (km 45) i a partir d’aquí incrementant el ritme per arribar a Reus amb un temps de 8 hores i 5 minuts.

Joan Iniesta suma així 9 punts més per la general, mantenint-se en tercera posició.

dimecres, 2 de juny del 2010

VII MARXA DE RESISTENCIA DELS 7 CIMS

Diumenge 30 de maig es celebrava la VII Marxa de Resistencia “Els 7 Cims”, de 60 km i 5000 m de desnivell. El representant del Borges Trail era en Joan Iniesta.

Sis-centes persones estaven congregades a Torrelles de Foix a les 6:30 del matí, on es va donar el tret de sortida.

Es va anar en direcció al primer cim, el Capívell, tot seguit i a poca distancia, el segon cim: l’Àliga. Baixant per un senderó molt curt, van anar a buscar una de les pujades més fortes, al cim del Montmell. D’aquí es va baixar per un senderó molt tècnic per després pujar fins al cim del Montagut (km 34). El cinquè cim, Formigosa, el Solanes (el sisè), i el Castellar (el setè), es van assolir tot planejant el terreny.

A partir d’aquí tot baixada fins a tornar a la població de Torrelles de Foix, on Joan Iniesta entra amb un temps de 9 hores i 7 minuts, mantenint-se en tercera posició de la provisional classificació general de Caminades de Resistència.

més info  i fotografies a: http://www.cep.cat/activitats/49-competicions-circuits-raquetes/430-vii-marxa-de-resistauncia-a7-cimsa.html

BORGES TRAIL PRESENT A LA 1ª CURSA DEL PONT DEL DIABLE

El passat diumenge 30 de Maig, amb motiu del 20è aniversari de la Colla Castellera de St.Pere i St.Pau, Runnersworld Tarragona va organitzar una cursa de muntanya per la zona del pont del diable.

Es tractava de 9,8km de pistes que començaven en baixada passant per sota el pont de l’autopista, per després remuntar en una sèrie de puja i baixes tot passant per sota la magnífica construcció del segle I a.C. conegut com el Pont del Diable.

Una cursa molt ràpida que no donava temps a despistar-se i molt menys a relaxar-se, ja que si baixaves un pèl el fort ritme imposat pels capdavanters, et veies adelantat per una munió de corredors.

Ja des de bon principi, Prim es va col•locar al capdavant dels 373 corredors, però el fortíssim ritme imposat per Jose M. Granadero i Germà Guarch entre altres, va fer que el nostre corredor del Borges Trail entrés en 5a posició general i 3r de la seva categoria amb un temps de 40:01.

Per la seva banda, Tavi que encara notava el cansament de la cursa de Paüls, juntament amb la calor que feia, li va costar mantenir ritme, amb el que poc a poc va anar deixant passar corredors fins entrar a la 28ena posició general i 19è de la seva categoria amb un temps de 44:09.

D’aquesta manera, el Borges TRAIL ha tornat a estar present en una cursa més per les muntanyes de la nostra província.

L’enllaç a les classificacions: http://www.cursapontdeldiable.com/documentacio/classificacio_general.pdf

Més info a...  http://www.cursapontdeldiable.com/

II CARA AMON. CAMPIONAT DE CURSES VERTICALS FEEC

El dissabte 29 de maig a les 16:15 es donava la sortida al I Campionat de Catalunya de Curses Vertical, on més de 200 participants ens varem desplaçar fins a la localitat de Barruera a la Vall de Boí.

Es tractava d'una cursa explosiva de “només” 4.20 km i més de 1350 mts de desnivell positiu, en la qual es pujava el cim de les Roies del Cardet de 2444 mts.

La cursa va començar a les 16:15 per la categoria femenina, i 15 minuts més tard ho feia la categoria masculina.  Una cursa molt disputada a les posicions capdavanteres on Oscar Roig i Joan Freixas es varen diputar la victòria a l’esprint final, seguits de prop per Marc Solà.

En categoria femenina va guanyar la Mireia Santesmases, per davant de la Núria Picas i de la Yolanda Garcia.

La cursa estava molt ben organitzada, els dos avituallaments eren molt complerts, i l’avituallament de l’arribada era fantàstic, felicitar la organització ja que per un preu molt mòdic (18 €) tenies un molt bon sopar, festa, regals i sorteig de material.

La cursa en si es fàcil de resumir, el nom ja ho diu tot "cara amunt", tot pujada, es sortia del poble per un carrer molt dret, i ja ràpidament s’entrava a un caminet, que anava retallant les corbes del camí principal, així fins al primer avituallament, aquí el grup ja s’havia estirat i els tres primers ja anaven agafant distància, en aquest punt ja dúiem 450 mts de pujada, i ara començava el tram més dur, pujar per una canal amb pendents molts pronunciats, als 900 mts de desnivell hi havia el segon avituallament, i ja tocava el tram final per una carena on el prat alpí es convertia en un pedruscall, els últims 200 mts el pendent es suavitzava però no deixava de pujar, en aquest tram una clapes de neu t’avisaven que ja quasi eres a dalt de tot.

Classificació Masculina

1 ROIG IGLESIAS OSCAR 0:55:54 GRIFONE

2 FREIXA MARCELÓ JOAN 0:55:55 ASS. ESP. MOUNTAIN RUNNE

3 SOLÀ PASTORET MARC 0:56:00 SKI CLUB CAMPRODON

4 DIAZ MARTÍN ERIC 0:59:33 ASS.ESP. DIEDRE

5 CASAL MIR MARC 1:00:06 CP ANDORRA

2 PICAS ALBETS NÚRIA 1:13:21 INDEPENDENT

3 GARCIA SAEZ YOLANDA 1:16:02 FAES

Més info a http://www.caraamon.cat/
BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute