QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

diumenge, 27 de juny del 2010

1ª CURSA DE MUNTANYA NOCTURNA DE LES BORGES DEL CAMP

El passat dissabte 26 de juny els amics de TRETZESPORTS organitzaven la 1ª cursa de muntanya de les Borges del Camp, puntuable per al circuit de curses del Baix Camp.

La cursa tenia la particularitat en que el tret de sortida es donava a les 9 de la nit, i guanyant foscor durant el seu transcurs. La distància a recórrer: poc menys de 15 kms i 600 metres de desnivell positiu.

El circuit constava de dues zones, la primera, des de la sortida fins el quilòmetre 8 aproximadament era boscosa i amb trams força tècnics tant de pujada com de baixada. La segona part, la pujada al Mirador de Les Borges era una pista cimentada de fort desnivell.

La sortida, en direcció a la Riera d’Alforja va transcórrer pels carrers de la població i fins al pas subterrani per creuar la carretera, i posteriorment agafar un camí fins a l’ermita de la Mare de Deu de la Riera, a partir d’aquí el camí de Les Costes començava a guanyar desnivell de forma important durant gairebé 2 kms i amb una mica més de 200 metres de desnivell.

Al final del camí, l’ascens continuava per dins el bosc durant més de 3 kms per senderons.

A partir d’aquest moment una baixada constant molt directa per la zona de les Ferreretes ens conduïa altre cop a la riera d’Alforja, per tornar a creuar pel pas soterrat de la carretera, tot fent un tram asfaltat pels Molins fins trobar el Camí de les Valls, on durant 3 kms més d’ascens ens portaria fins a la zona del Mirador de les Borges, des d’n vam poder gaudir d’unes magnifiques vistes nocturnes del Baix Camp i la costa, a part d’un peculiar eclipsi parcial de lluna.

En quan a la disputa de la cursa, tres components del BORGES TRAIL eren a la línia de sortida, Tavi Fossas, Jordi Pàmies i Xavi Prim que venia a defensar la 2ª posició provisional del circuit, però arrossegant una lesió produïda durant els entrenaments de les setmanes anteriors.

Ja a la sortida els tres corredors juntament amb l’actual líder del circuit, el Víctor Gonzalez, el Pedro Ortega, gran rodador, Joan Rosich del UEC Anoia, i l’Eduard de Diedre, van marxar en solitari amb un imponent ritme que fa marcar diferències.

En el tram més costerut de sender, Pàmies va passar a liderar la cursa prenent avantatge als seus immediats perseguidors. Prim el seguia de prop.

Durant el descens es van veure sorpresos per la gran qualitat com a baixador del company de Diedre, però un error al final del descens el feia perdre el traçat original veient-se obligat a realitzar una remuntada impossible, ja que llavors Víctor i Pàmies havien aconseguit prou avantatge per afrontar els últims kms de pujada fins al mirador de les Borges, seguits de prop per Rosich i Prim.

Va ser en les últimes rampes de fort desnivell on Pàmies va tantejar al Víctor, atacant-lo amb força i deixant-lo enrera, per afrontar l’últim i llarg descens per camí fins a meta, on ja gairebé no s’hi veia.

Finalment Pàmies entrava a meta en solitari havent realitzat els 15 kms en 1h07min.

Darrera seu Víctor que mantindria el liderat. Tercer el Joan de Sta. Coloma de Queralt. Quart el Pedro Ortega i tancant el top 5 el Xavi Prim, amb un seriós agreujament de la seva lesió, però content d’haver pogut defensar la posició.

En 19ena posició de la general arribava el Tavi, fent també una magnífica cursa i demostrant que els durs entrenaments comencen a donar el seu fruit.

A l’arribada, al poliesportiu del Garrigó, ens esperava el millor, cava, pastes, coca de recapte, sangria i un bon bany a la piscina pels més agosarats.
Per més informació, classificacions i fotografies:

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute