QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

dijous, 27 d’octubre del 2016

10km i Mitja Marató de Reus

El passat diumenge 23 d'octubre se va celebrar els 10km i la mitja marató de Reus, una prova en ruta.

A les 9'30h es va donar el tret de sortida i els corredors de Borges Trail que van ser presents ens expliquen la seva experiència:

Pilar Rus:

La Pilar a poc més d'un mes per finalitzar la seva temporada 2016 no es volia perdre una de les nostres curses de casa, participant a la Mitja Marató de Reus, així que l’objectiu era de gaudir del bon ambient i aprofitar per fer un bon entreno pel pròxim Duatló de Llarga Distància a Culla Copa d’Espanya,va sortir amb el grup capdavanter però amb ritme còmode, no coneixia ben be el circuit, un nou circuit amb dues voltes de deu quilòmetres per la ciutat, la Pilar va decidir ficar a provar el seu cos i intentar anar a millorar el seu temps de la mitja 1h25,58”, els primers  quilòmetres a ritme de 3’50, molt insegura per que tenia molt a prop a la Nuria Gil i la Yolanda Castillejo que feien els 10km, però va veure que les cames responen bé va intentant mantenir un ritme constant a les pujades dosificant amb calma per no pujar molt de pulsació i recuperant a les rectes infernals i dominant la carrera i sense extres i bon ritme, encara que al quilòmetre 18 les cames es queixaven, va veure que podria millora temps i l’últim quilòmetre a meta tot de pujada va treure totes les forces  entrant a meta amb un temps de 1h23’51’’ millor marca personal, seguit de l’Esther Ferré  Club d’ Atletisme Cervera amb un temps de 1h30’23’’ i tercera Paquita Giménez del Club Tenis Tarragona amb un temps de 1h36’29’’

Felicitar als voluntaris i a tota la gent de l’ organització : CE Tretze Atlètic Català, amb el suport de la regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Reus, Reus Esport i Lleure, Tretzesports, Adidas i BBVA.

Resultats oficials:
pag.web:

Núria Gil:
Per la seva part, la Núria comenta que des dels primers kms ja no es notava amb bones sensacions. Aquells primers kms, anava juntament amb Yolanda Castillejo tot i que al km 5, Yolanda començà a agafar metres sobre la Núria. Finalment, Yolanda Castillejo va creuar primera la línea de meta amb un tems de 39'01'', seguida de Núria Gil amb 39'51'' i Isabel Jimenez amb 44'30''.

Mikel Besora:
Preparant la Behobia-San Sebastián, havia de rodar ràpid i va decidir anar als 10km de Reus, on a un ritme inicial de 3'10'' va marcar el seu ritme. Als 6km comença a equilibrar el ritme ja que una setmana de càrrega acumulant fatiga per l'objectiu no el deixa anar més ràpid.

Finalment, va fer els 10km a un ritme promig de 3'17'' vora els 33' en una 2º posició general (Nasser 1º i Luís García 3º). Un bon entrenament tancant una setmana força productiva amb 3 dies de qualitat i un total de 90/100km.

Ara durant 3 setmanes (el que queda per l'objectiu) toca afinar i baixar considerablement el volum d'entrenament progressivament.

L'equip de Borges Trail volem agraïr el suport dels nostres colaboradors:
Borges, Ph-Quirogel, Eassun Spain, Coreevo.
Sport Gym Tarragona.

L'Aleix es proclama 3er a la Coopa d'Espanya de KV al KV Sitja del LLop

El passat dissabte 22 d’octubre es disputava la última prova de la Copa d’Espanya de KV, amb el Parc Natural del Montseny com a escenari d’espectacle.
La Sitja del Llop és una cursa vertical de 6,6km’s i 1185m d+ que va des de el petit poble del Montseny fins el sostre del Parc natural, el Turó de l’Home amb 1712m.

L’Aleix ens explica:

6am toca el despertador, em vesteixo i juntament amb ma germana posem rumb cap al Montseny. Amb 2 hores de cotxe (on aprofito per esmorzar) ens plantem al punt de sortida.

A les 10, sota l’intensa pluja, es dona el tret de sortida. En el primer km avancem a gran ritme per una pista amb una pendent que et permet corre però que alhora va ficant a cadascú on toca. Seguidament la pista es transforma en sender i em fico a roda d’un de La Sportiva. Anem avançant gent pràcticament tota l’estona i les sensacions són molt bones!
Arribem al primer avituallament (km3,5) aprofito per deixar-hi la jaqueta, vaig xop igualment i si ens podem estalviar algo de pes millor jejeje; faig un glop d’aigua i sense perdre temps segueixo cap amunt.
Km4 atrapo al 2n cadet, Nicolas Molina de la Selección Andaluza, el campió del món de CxM júnior amb la Selecció Espanyola, tot un plaer poder corre a roda seva! (ja era guanyador matemàticament de la Copa d’Espanya i suposo que no volia apretar). Continuo amb ell fins el km6 aproximadament on l’avanço i vaig a per un grupet de 3 a escassos segons. El cor em va a mil però calia donar-ho tot! Ultima apretada, i aconseguint avançar a 2 dels 3 corredors que tenia per davant arribo a meta amb un temps de 57:20min. Arribant 2n cadet i 28è absolut.

Molt content del resultat ja que a més era el meu debut en modalitat KV. La sorpresa i alegria més gran va ser quan em comuniquen que amb els punts obtinguts amb la 2na posició aconseguia una 3era posició a la COPA D’ESPANYA DE KV!!!

Aprofitar per donar les gràcies a BorgesTrail per la seva confiança i  tota aquella gent que m’anima i m’ajuda a que millori com a esportista i persona, superant-me dia rere dia; i aquet cop en especial a la meva germana, per acompanya’m i perdre el seu dia de festa per mi!!!

3 corredors del Borges Trail a la festa de curses que va organitzar Naturetime en paral·lel a la Ultra Trail Serra Montsant

CURSA DE 10,5Km 370d+ ens Salva Martí ens explica:

La cursa curta dins del marc del la UTSM, consistia en un recorregut de 10’5km i 370metres de desnivell positiu, la qual feien que es tractes d’una cursa força rapida i corredora.

La sortida va ser a un ritme ràpid des del principi però a l’hora còmode, sense voler hem vaig trobar encapçalant la cursa des de el quilòmetre 2 fins el 5é, on en un avituallament es col·loca primera en Dani Castillo del Trail Tarraco. Seguim junts a un ritme còmode i constant fins arribar al que seria la última baixada de 2quilòmetres que ens portarien directes a Cornudella. Un petit descuit a l’inici de la baixada i el no voler arriscar fan que el Dani se m’allargui un quant metres. Un cop arribat al poble, i després d’un nou descuit que hem fan fer uns 400metres de més, arribo a meta en segona posició i amb la sensació de haver fet bé els deures.

CURSA DE 50Km 2141d+ , en Ronald fargas ens explica:

A les 12h es donava la sortida des de la població de Cabacés , a un recorregut exigent , format per senders,corriols  i pistes de terra.Sortida ràpida, que et portava fins al riu Montsant, als peus de La Figuera , primer tram exigent i picant cap a munt.
Posteriorment el descens tècnic fins la Vilella Baixa. Tot seguit, i després de l'avituallament, una  pista de terra , amb continu puja baixa, que en primer lloc et feia arribar a la Vilella Alta i després a Escaladei, punt d'avituallament important ,una aturada per recuperar forces, i partir d'aquest punt (km30), és on veritablement comença la part exigent, 9km d'ascens fins a la Serra major del Montsant.En primer lloc salvant el grau de l'Escletxa, i després fins la Cogulla.
Després de crestejar la Serra Major, descens exigent fins La Morera , on després d'un avituallament ja s'encara els darrers 10km pels sender dels Cartoixans, aquí el Ronald, va augmentar el ritme , cosa que va fer que pogués recuperar algunes posicions ,arribant ja a l'arribada situada a Cornudella , en 9é class de gral i 2n veterà.
Una valoració molt positiva en el debut de la distància de 50km , i com no, pel resultat final!!!

CURSA DE 67Km 2531d+ en Marc Balañá ens explica:

A les 9h es donava el tret de sortida desde Cornudella per aquesta modalitat, un dia tapat i amb risc de pluja que al final no vaig tenir, tot i gaudir d’un terreny ben regat ¡!!
Hem disposava a poder realizar la primera competició després de la lesió que m’ha tingut parat desde març-2016, no ha estat fácil, pero amb paciencia i amb treball de bici i natació m’ha permes recuperar i nomes en 1 mes de correr apeu, m’ha permes aconseguir un altre somni, poder tornar a correr amb un dorsal.

Per tant, venia antrenat, pero d’aquella manera, amb la densitat que necesita la llarga distancia feta bastant a última hora, aixo si, mes ilusionat que mai….L’objectiu era sortir controlant i segons sensacions anar-me posicionant al meu lloc….La cursa com sempre, surt rápida, anava amb el pulsòmetre i els números salten a la vista, tot i anant-me frenant era difícil de baixar de (165p) i el grupet capdevanter s’anava estirant….Dins el posible vaig anar regulant fins a un bon GLOBO a km40, que hem va fer caminar 10’ pel pla ¡!! La orina era força fosca i es que tot i anar bebent a principi de cursa se suava molt i suposo que algo de deshidratació tambe va ajudar al defellinment… Vaig aprofitar per alimentar-me be de solid amb un petit bocata mes un gel de cafeína, que poc a poc hem va refer podent tornar agafar ritmet….A Km45 ja anava 4º, tenia 2º i 3º a 10 minutets, pero venia la pujada mes llarga i estava mes per mantenir que per anar a caçar, tirant de pals i ritme ràpid caminant anumt, trotant per dalt de la serra i corrent fins a meta....Finalment 4º de la general i 2º senior,  tornant a disfrutar de forma física i d’aquest gran esport, amb contacte amb la natura.

DONEM GRACIES ELS TRES ALS SPONSORS:

dimecres, 5 d’octubre del 2016

Marxa dels Birimbins a Prades

2-10-2016, PRADES.

Aquest diumenge hi havia una festa per Prades...

Els Birimbins de Prades havien preparat tres magnífics circuits de pistes i senders per les seves espectaculars muntanyes, on la Marta Batalla i en Marc Balañá i prenien part al recorregut llarg de 36km i 1700+, com un entreno mes i preparació d’altres proves de caràcter competitiu.

La Marta i en Marc van anar bona part de la prova plegats a bon ritme, acabant en un bon temps de 4h47’, amb una jornada divertida i de bon entrenament, amb inici i final a Prades.

Donar gracies als patrocinadors:

BORGES, EASSUN, COREEVO, PH-QUIROGEL.

Victòria de Basora en la Mitja del Priorat, retorn de Marc Balanyà i 5a posició de Ronald Fargas en la distància marató

1-10-2016, FALSET.

Pel que fa la mitja en Mikel i en Marc, es plantaven a la línia de sortida, sent aquestes les seves curses:

Mikel Besora ens explica:

A les 9’30h del matí es donava el tret de sortida i amb una sortida ràpida vaig agafar el meu ritme disposat a baixar la marca que vaig fer fa 2 anys.
Amb un bon ritme, passo el km 5 per sota 19’ i corrent per pistes forestals, vinyes, alguna pujada que trencava el ritme i passant per Bellmunt del Priorat passo el km 10 vora 39’-40’.
A partir d’aquí anirem direcció Gratallops.
Arribo en 45’ (km 11).

Quan hem de fer el canvi (els de la mitja a l’esquerra i els de la marató a la dreta) un voluntari de l’organització em diu que vagi cap a la dreta i jo amb dubte li faig cas, cometent un error 
Tiro cap a la dreta i al cap de mig km, a punt de sortir del poble uns corredors als que atrapo de la marató em diuen que per allà no es fa la mitja…

Reculo cap enrere per anar a l’encreuament i tornar a agafar el camí bo sense fer trampes ni retalls, simplement desfent el camí equivocat fins agafar el camí bo.
Arribo en 50’, 5 minuts més tard i ja m’ha passat un corredor.

Al cap de 2km l’atrapo i vaig fus per haver fet aquests canvis de ritme, passo al corredor que anava davant meu i continuo la marxa.
Haig de tirar de cap per arribar a meta després de gairebé 22km i 750+/750- arribo a meta en primera posició general.

Marc Balañá ens explica:

El mes important per a mi era el poder penjar-me un dorsal després d’una llarga lesió, nomes podent entrenar amb la bici o a la piscina.
El resultat va ser satisfactori, tot i no estant en bon moment de forma, vaig poder disfrutar corrent ràpid i notant la pressió dels rivals i de la festa del running !!! Finalment molt content amb la 9º posicio.
Toca seguir !!

En Ronald Fargas, va ser el membre de l’equip que es plantava a línia de sortida a fer la prova reina LA MARATÓ, molt disputada i amb molt alt nivell, va aconseguir una meritòria 5ª posició !!!
La jornada va ser esplèndida, amb entrega de premis, paella i musica en directe per tothom, a la cooperativa de Falset.

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute