QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

dimecres, 25 de març del 2015

Gran paper de Borges Trail a la Copa Catalana de curses per muntanya FEEC a la cursa Trail Montroig Extrem

Aquest passat diumenge 22 de desembre es va donar la segona prova de la Copa Catalana de Curses de Muntanya 2015, amb cita a Sant Llorenç de Montgai, una petita població situada a la vora del pantà de Camarassa i rodejada pel Montsec.

Hi havia dues proves, una de 25,5 km i 1350m d+ i una altre de 13km i 650m d+, en la primera de les quals hi van ser-hi presents els següents atletes: Lourdes Cayetano, Aleix Toda i en Mikel Besora.

Segons la pròpia vivència a la cursa d’en Mikel Besora:

A les 9h. es donava el tret de sortida i com els primers 6km. eren en pla vorejant el pantà del poble de Sant Llorenç de Montgai doncs va sortir al capdavant.

Fins al km. 6 va anar darrere el primer classificat a un ritme alt i dosificant, després quan ja venia la muntanya dura va sentir fatiga ràpidament fins que al km. 10 el cos li va recordar la dura cursa del diumenge anterior a la copa espanya, a mes a mes durant la setmana a estat entrenant de valent per a objectius propers. El comencen a avançar atletes fins que es queda en la posició 9º absoluta i allà es manté patint molt físicament fins al final de la cursa fent un gran temps de 2h.20minuts.

La nostra fémina Lourdes Cayetano també va prendre part en la segona cursa de muntanya de la Copa Catalana. Ens comenta que li va agradar molt el recorregut tot i que no estava preparada per tan llarga distancia i això ho va pagar. Va sortir més ràpid del que volia haver-ho fet però com que els 9 km primers el terreny eren quasi be plans del tot permetien anar seguint a la massa d’atletes sense controlar el crono, cosa que la Lourdes ens comenta que això segur que li va passar factura més endavant.

Des de la sortida es va situar en 4a posició mantenint-la fins la meitat on en una baixada tècnica la van adelantar quedant-se en 5a posició, però va ser a partir del quilòmetre 13 on començava la pujada dura que va notar com les cames no li recuperaven i no tenien la força d’altres dies. Ens comenta que va quasi experimentar el que creu q és “una pàjara”(buida de força) ja que abans mai n’havia tingut i va haver de parar als avituallaments a veure i menjar taronja. Però no va ser suficient perquè la pujada era dura i llarga i no deixava recuperar. Al km 20, just al finalitzar la llarga pujada, va parar a hidratar-se de nou i ja va poder arribar fins a meta amb millors sensacions i acabant amb una poc disfrutada 6a posició.

Ens comenta: “de tot se’n aprèn i espero no caure ens els mateixos errors en la següent prova, fins ara no havia corregut mai aquesta distància i tinc clar que menjo i m’hidrato be o ho tornaré a passar malament. Tot i això, molt contenta per la posició i espero disfrutar més a la següent independentment de la posició que aconsegueixi”

Pel que fa a l'Aleix Toda, va intentar sortir al davant però ràpidament el van posar a lloc, ja que durant els 7 primers km, que eren plans, no van parar de passar-lo corredors. Però quan va començar la muntanya de veritat va ser quan es va començar a trobar millor, tot agafant un bon ritme apretant a les pujades i llançant-se a les baixades li va permetre remuntar 7 posicions, permetent-li arribar en 14ena posició.

Darrerament l'Aleix no es troba en la seva millor forma, però tot i així va passar un gran dia en un recorregut amb paisatges fantàstics i compartint aquest esport que tant ens agrada amb una bona colla de companys, sobretot amb els companys d'equip Mikel i Lourdes.

Finalment, cal donar la enhorabona als organitzadors de la cursa, ja que tant la senyalització, la gran expectació de gent que es va aplegar durant el recorregut i els avituallaments van estar acuradament planificats i organitzats.

Salut i fins la pròxima!

dimarts, 24 de març del 2015

BORGES TRAIL GUANYA A LA CURSA DE MUNTANYA DE BRAFIM

Aquest passat diumenge 22 de març, a Bràfim, Alt Camp, es celebrava la 13ª edició de la ja tradicional cursa de Bràfim al Loreto, una cursa de muntanya de 13 km i uns 500 mts de desnivell positiu, aquest any amb una nova variació del circuit el seu tram més aeri i espectacular, fent-lo més atractiu.
Aquesta vegada 4 membres del Borges Trail-AAEET de Valls hi varen ser presents. Ales 09:30 en punt es donava el tret de sortida a la cursa, 30 minuts abans ho havien fet els caminadors, com sempre una sortida ràpida pels carrers de Bràfim, i ja a fora del poble al capdavant del grup l’Eloi Borràs (Borges Trail) marcant el ritme, darrera seu ràpidament s’hi situen el Josep Mª Pijuan també Borges Trail, i en Joan Rosich de Sta. Coloma de Queralt, ells tres marcarien el ritme dels primers quilometres, sempre amb el permís de l’Eloi, darrera d’ells una altre grupet comandat pel Xavi Prim del Borges Trail. Al quilometre 4 aprofitant el tram de pista més ràpid l’Eloi incrementant  el ritme i desmarcant-se de la resta, darrera d’ell en Joan el segueix a uns quants metres i en Pijuan es despenja una mica, mes endarrere en Xavi passa a la 6ena posició; al voltant del quilometre 7 en Pijuan atrapa i passa  a en Joan i aprofitant la pujada mes llarga i tècnica del circuit, en aquesta zona també li retalla uns metres a l’Eloi però impossible d’agafar i en tram de baixada el mateix Eloi torna a recuperar el temps necessari per poder acabar la cursa sense sorpreses i en primera posició, en Pijuan entraria en 2n lloc a menys 1 minut del guanyador i seguit a 2 minuts pel Joan Rosich, en tram de baixada tècnica i a 3 km de meta, en Xavi Prim en posa en 4a posició, però als metres finals que eren per asfalt dos atletes de Tarragona el deixen a la 6a posició final.
Per la seva banda, la Núria Gil, del Borges Trail-AAEETde Valls, des d'un principi i aprofitant el terreny ràpit del'inici de la prova, va impossar un alt ritme que li va servir per agafar distància a la segona i tercera classificada, l'AnaFernandez i la Nuri Fortuny, arribant a meta en primera posició, en un temps de 1h05'49''.

dilluns, 23 de març del 2015

CURSA D’ESQUI DE MUNTANYA RALLY DEL CEC a 21-3-2015. Puntuable per la Copa FEEC-MILLET per parelles.

En Marc Balañá, corredor del Borges Trail, ens explica la seva vivència en aquesta prova d’esquí de muntanya que puntuava per la Copa FEEC-MILLET i que esta portant a terme amb l’esquiador Jacob Salvadó.

Aquesta va ser la cuarta y última prova en aquesta disciplina en la que competia el corredor d’ultra-trail Marc Balañá, enfocant la primera part de temporada amb curses d’esquí de muntanya, per a poder assolir una bona forma física per a portar a terme les curses a peu de primavera-estiu.

Va ser una cursa llarga i dura, resultant (2300d+ i 22km), amb una meteo canviant, on es va sortir a (-1ºC amb boira), pujant aquesta va desaparèixer, tot i que amb el cel cobert la visibilitat era bona i es suava de valent, acabant ultima baixada també amb poca visibilitat.
Tot i així les condicions de neu eren acceptables i l’organització va poder traçar el recorregut complert, amb 5 pujades, 5 baixades i 2 tramps de grampons, assolint com a punt mes alt de cursa el Pic de Parros (2731m) sent la sortida desde el Pla de Beret a (2000m).

Veníem de competir la setmana anterior, i especialment en Marc acabant una cursa ben desgastat, sobretot de braços amb agulletes durant tota la setmana degut a les llargues remades i fortes rampes amb volta maria. Tot i aixecar be el peu durant la setmana, tan sols amb entrenaments regeneratius, era una mica de misteri com ens trobaríem en aquesta gran vetllada, sent la cursa amb mes desnivell d’esquí de muntanya, que havia fet mai.
El mati no acompanyava massa, era emboirat tot i que no massa fred, la jornada podia ser èpica....
Hem va tranquil·litzar bastant abans de la sortida l’organització va dir que la visibilitat en aquell moment era total en tot el traçat i la boira es trobava nomes ajaguda en la zona de la sortida i així va ser, una cursa núvol i amb visibilitat correcte, neu acceptable amb algun tramp dura i mes tècnica d’esquiar.

Això era Campionat d’Esp. per parelles, amb lo milloret de tota la península, Gallecs, Madrilenyos, etc....I nosaltres allí a segona línia de parrilla, entre els millors d’Esp. De l’especialitat. Es terrible el que m’ha estirat en Jacob Salvadó aquest inici del 2015, i el content que estic d’haver-ho sabut aguantar i disfrutar. Quan dos persones de nivell físic similar entrenen junts, portes 6h d’entrenament i cap dels dos es queixa, bufff, es fa molta feina !!! Tan sols ho sabem del cert ell i jo, GRACIES JACOB !!!

Seguiré explicant una mica la cursa, perquè aquesta val la pena: ens mengem el plàtan de base 30’ abans d’arrancar tot escalfant, aquí es va a tope i tot el que tinguis dins el cos bo es....Jo avui arranco amb bidonet làtex de 500ml + un 200ml amb Rendiment Race, un amb sals
(pot verd) i altre amb energètic de cafeïna (pot vermell), que hem van donar energía sostinguda durant 4h, acompanyat de mitja barreta avena Mega Plus, un gel proteic i un gel Inhibilak de la marca, ho vaig gastar TOT !!!
En Jacob, com en totes les curses disputades anava un punt per sobre meu, i a la segona pujada varem enganxar la goma hi hem va estirar mentre li anava copiant cada passa de l’esquí perquè el lastre fora el menor possible, anant recuperant alguna posició.
A la 4ª pujada, la mes llarga de (900d+ sostinguts), va posar els equips al seu lloc, aquí amb en Jacob ens varem igualar els ritmes i cadascú tirava amb el seu motor, passant a 3 parelles mes, una elles de dos gallegos que com a mínim eren campions del mon d’esqui alpí !!!, jeje, a la segona i tercera baixada ens van fotre una adelantada fent un recte, que vaig flipar, eren com dos armaris amb quadriceps de rendimientu, baixaven aplomats a terra com dos maquines de tren a gravetat  deixats caure per una via de tren amb forta pendent!!!....Ara amb (900d+ sostinguts) jeje, aquí manaven naltros, amb (200d+) ja els passem fins perdre’ls de vista....Quina pasasda....Tot pujant tambe passem a 2 equips mes, quan els adelantem parlem i cantem, un havent-lo adelantat hem giro i veig que paren i busquen algo de menjar de la motxilla, la cançó que cantàvem els va paralitzar la centraleta....SON MOMENTS ÚNICS, aquí les armes psicològiques també es poden usar !!!
Ultima baixada tot i amb poca visibilitat, la pendent ja no era tant forta i la neu ja mes tova, la varem fer a tope, cremant últim cartutx en la remada de pas patinador final.
Molt content per la cursa realitzada, i encara mes per la bona condició física en la que m’he trobat, no deixa de ser curiós com el cos es va acostumant a l’alçada, l’esforç, etc.... Val molt la pena.

Destacar la bona organització, tot i que el dinar en aquest cas, un simple bocata va ser una mica justet. PENDENT DE LA CLASSIFICACIÓ FINAL.

I per últim donar gracies als patrocinadors que esteu confiant amb nosaltres per aquest 2015, Borges, Eassun, Mega Power, Rendiment Race, Naturetime Events; PH-Quirogel, etc...

divendres, 20 de març del 2015

DEBUT, VICTÒRIA EN PROMESES I TOP-10 DE MIKEL BESORA A LA COPA ESPANYA

Segons les pròpies paraules de Mikel Besora:

Em vaig desplaçar a Miranda de Ebro (Castella i Lleó), on es disputava la primera prova de Copa Espanya, amb un recorregut de 34 km. i 3400 metres de desnivell acumulat.
A les 9h. del matí es donava el tret de sortida, una sortida conjunta entre els promeses i els absoluts ja que els promeses haurien de fer el mateix recorregut que els absoluts.
Només sortir, em coloco entre els 15 primers, darrere en Raúl García Castán, un corredor veterà internacional amb molta experiència en el món de les curses de muntanya.
Pasen els km. i vaig darrere en Raúl, el 11º absolut i 1º en promeses. a 5 minuts del líder absolut.
Només a un minut de distància, tenim un grup de 4 atletes la cual cosa el podi absolut es trobava a només 3 minuts.
A partir del km.15 ja ens treuen 7 minuts el líder absolut.
Cap al km. 20 gairebé la meitat de la cursa, tinc una pájara encara i així lluitant de valent estic darrere en Raúl encara. Ens passen tres atletes que van de menys a mes. Vaig el 14º absolut i 1º promesa.
En el km. 25 em recupero després d'hidratar-me be i continuo la cursa.
Aquí en aquest punt, enmig d'una baixada en pista forestal adelanto en Raúl i em poso a tirar i vaig veient que el puc deixar endarrere i durant la cursa aixi anem, en Raúl em fa canvis de ritme i jo només intento seguir-lo i desgastar lo mínim en canvis de ritme.
Cap al km. 29 amb poques energies em prenc un gel de cafeína megaplus i dono tot el que tinc, queden quasi 6km. i gairebé es pla i baixant progresivament cap a Miranda.
En el km.32 punt crucial, adelanto a 3 corredors i en Raúl també l'adelant arriscant-me.
Seguidament dels 4 corredors que adelanto entre ells en Raúl, aquest últim em segueix a tres metres i tiro els últims 3 km. davant seu, donant tot el que tinc dins d'energia.
Últim km. i meta: entrem al poble, en asfalt i un ritme de 3'20'' continuo a tres metres de Raúl i a falta de 200m. ja veig que el puc guanyar. Finalment, entro en el top-10 de la general i campió en promeses.

SUB-CATEGORIA PROMESA

1  BESORA,Mikel                    BORGES TRAIL                                   3:01:23
2  SERRANO,Victor                SELECCION VALENCIANA               3:02:09
3  RAMIS,Damian                    SELECCION BALEAR                         3:03:26

CATEGORÍA GENERAL

1  GARCIA,Daniel          SEL. ANDALUZA                        2:50:38
2  CALVO,Luis               SELECCION GALEGA                2:52:39
3  ROLDAN,Toni            SELECCION BALEAR                2:52:45

10  BESORA,Mikel         BORGES TRAIL                          3:01:23

dimarts, 17 de març del 2015

CURSA D’ESQUI DE MUNTANYA BASSIERO a 15-3-2015. Puntuable per la Copa FEEC-MILLET per parelles

CURSA D’ESQUI DE MUNTANYA BASSIERO a 15-3-2015.
Puntuable per la Copa FEEC-MILLET per parelles.

En Marc Balañá, corredor del Borges Trail, ens explica la seva vivència en aquesta prova d’esquí de muntanya que puntuava per la Copa FEEC-MILLET i que esta portant a terme amb l’esquiador Jacob Salvador.

Aquesta va ser la tercera prova en aquesta disciplina en la que competia el corredor d’ultra-trail Marc Balañá, enfocant la primera part de temporada amb curses d’esquí de muntanya, per a poder assolir una bona forma física per a portar a terme les curses a peu de primavera-estiu.

Va ser una cursa llarga i dura, resultant 2000d+ i 27km, amb una meteo canviant, on es va sortir a (-5ºC), després va fer sol i varem acabar nevant.
El estat complicat de la meteo, va fer que organització prengués mesures de seguretat, realitzant dues voltes en un circuit mes petit, tot i així igual d’exigent, havent de fer un total de 4 pujades amb pells, 4 baixades i 2 pujades amb grampons.

La jornada va ser generalment freda i l’aigua del bidó quedava congelada, havent de desenroscar la part superior per a poder beure. També vam tenir un problema amb la pell d’un esquí, que degut al fred es despagava i varem haver de parar a canviar-la per una que portàvem de recanvi….Tot i així, finalment en Marc Balañá i el seu company Jacob Salvador, mes experimentat en la matèria, van aconseguir una meritòria 14ª posició de la general amb un temps de (4h34’) de cursa d’alta intensitat, millorant dia a dia en aquest esport tan complexa tan físic com tècnicament parlant.

Destacar la bona organització d’aquesta cursa, amb sorteig de regals, serveis de fissió i un bon dinar al Pabelló d’Esterri d’Aneu.

dilluns, 16 de març del 2015

VERTICAL DE LES ÀNIMES

El passat dia 14 és celebrà la segona vertical de les ànimes a Vilanova de Meià. La cursa consisteix a pujar des de el poble de Vilanova de Mèia fins al cim del Puig del camí Ramader.
 La cursa de 7 quilòmetres i 1100 metres de desnivell positiu, va aplegar a una setantena de corredors, entre ells alguns coneguts en el petit món de les verticals com Enric Galocha i Guillem Vilalta. Entre ells també es van desplaçar a aquest petit poble del Montsec, Carles Martí, del Borges Trail, i Manel Omaña, del jaç Moix corredors.

La sortida va ser molt ràpida de bon principi, ja que el corredor de Blue Motors, David Adan, va sortir com un llamp, darrere seu un grup de 6 corredors, entre ells el Carles, el seguien a uns metres. La cursa comença amb força pendent, ja que en el primer quilòmetre i mig es puja 300 metres de desnivell. Aquí en Carles junt amb Manel i un altre corredor formaven el segon grup, ja que en Adan, l’Enric i en Guillem i un corredor local ( Santi Millan), ja s’havien escapat uns metres.
A partir d’aquest punt la cursa pujava més suaument i per una pista no massa agradable per córrer.  La cursa s’enfilava a poc a poc per la pista passant pel mig d’un bosc i després tornava la pista fins al poble abandonat de Rúbies. En aquest punt de la cursa en Carles només podia seguir el fort ritme d’en Manel sense poder fer més.

Desde allí fins a meta dos quilòmetres fins a meta. El primer tram en una forta pujada on en Carles va poder passar al capdavant del grup perseguidor sense poder desenganaxar’se d’en Manel, però si del corredor que fins aquell punt els havia pogut aguantar.
 Els últims dos-cents metres en Manel va fer un canvi de ritme que en Carles no va poder aguantar, i així va arribar a meta en sisena posició.

Per davant en Guillem del Spiridon va fer una cursa de menys a més i es va poder imposar a Enric Galocha i David Adan, que no va poder aguantar el fort ritme que va impossar al principi de la cursa.

Al final el corredor del Borges Trail va aconseguir una meritòria sisena posició de la general i segona sènior.

Classificació:

1979
01:07:30

Més informació:  http://verticaldelesanimes.blogspot.com.es/

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute