QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

dilluns, 6 de juny del 2016

Aleix Toda s'emporta la 5ena posició a la Vallibierna Skyrace, prova de la Copa d'Espanya i de les National Skyrunner Series

La Vallibierna Skyrace disputada el passat 5 de juny seria la 4a prova de la Copa d'Espanya 2016 i la 2a de les National Skyrunner Series. Amb 34km i 2700m d+ la gresca estava assegurada, i és que a més l'assistència de corredors de nivell tant de diverses seleccions autonòmiques com independents prometia una disputa interessanten la pugna per pujar al podi; alguns noms eren tals com Zaid Ait Malek, Mario Bonavista, Jseba Larralde, etc.

A les 8:30 es donà la sortida enmig del poble de Vilaller, on l'eufòria va fer que els corredors sortissin a un ritme altíssim (3:30 min/km) per la pista-senderó de 2 km que els duria fins al poble de Ginast amb Zaid al cap de cursa. A partir d'allí començà la primera pujada de la cursa, res a envejar a un km vertical, ja que en 5,5 km pujava 1200 m d+. En aquest punt Joseba Larralde es posava líder de la cursa i se'n anava sol, perseguit per Zaid i la resta de corredors que s'anaven distanciant.
L'Aleix, que coneixia el recorregut de fer-lo l'any anterior, pujava a bon ritme però amb cap i guardant forces per quan es pogués rodar a bons ritmes més endavant. Quan la vegetació ho permetia anava veient el cap de cursa al davant, i el fet de poder mantenir la distància i poder anar passant algun corredor el motivava.

Km 8: Final de la pujada infernal, l'Aleix va en el top 15 però no sap en quina posició. Uff, com costava allargar les cames per agafar bon ritme. Les vistes eren espectaculars, camps verds d'herba, cel net i el sol començava a picar.
En passar per l'avituallament el corredor del Borges es pren un gel i puja un punt el ritme, deixant enrere a un parell de corredors amb els que havia format grupet en la pujada.

Aquell tram es podria definir com "posa el peu on puguis", ja que l'herba no et deixava endivinar els bonys del terra i no et permetia agafar un ritme constant.

Km 12: Següent avituallament i comença la baixada, que ràpidament portà als corredors fins a la vall de Llauset fent camp a través.

Km 15: Comença la segona pujada de la cursa, no tant llarga com la primera però en aquest punt de la cursa els corredors ja anaven tocats. En alguns trams encara hi havia força neu, tot un espectàcle, sort que estava transformada i permetia que els tacs de les bambes es clavessin, tot i que en més d'una ocasió l'Aleix es va fotre de lloros pel terra, maleïnt a la mare que el va *****. El borgetti va aprofitar aquesta pujada per passar 3 corredors que anàven tocats.
Arribats gairebé a la serra de Llauset la cursa girava a l'esquerra i llavors es crestejava per una carena preciosa de pedres afilades, força tècnica, on els ànims dels voluntaris de l'avituallament allí present revifàven a tot corredor, sort d'ells !!!

Ara els corredors del davant es veuen força lluny i l'Aleix es perseguit pels corredors que havia passat a la pujada, així que tocà apretar el cul i oblidar que les cames ja començaven a queixar-se, uff!! i encara quedava molt!

Km 22: En aquest punt el circuit es retroba amb el camí que haviem fet de vinguda i el segueix fins a meta. L'Aleix aprofita els repetxons per augmentar l'avantatge respecte als seus perseguidors i apropar-se a un corredor del davant, passant-lo just abans de començar la darrera baixada.

Sembla extrany, però aquella última baixada va ser la part més difícil de la cursa, ja que a més d'anar tocat i buit de forces, el fet d'estar tanta estona en baixada contínua sense parar deixava els quàdriceps com una pedra, però en aquell moment a l'avituallament li canten al nostre corredor que va en 5ena posició. L'Aleix no s'ho creia, sabia que anava bé però no es pensava que es trovava tan endavant, així que va començar a baixar com un boig avall disposat a donar-ho tot. A mitja baixada l'Aleix es torça un turmell, maleïnt de nou a ... però no passa res! S'ha d'arribar a meta sigui com sigui!

Km 32: Arribat baix al poble de Ginast el corredor borgetti intenta agafar un bon ritme però les cames ja no donen de sí, cremen i demanen a crits parar a caminar, però ja casi que hi sóm! no podem afluixar a 2 km de meta, així que treient forces d'on no n'hi havien, l'Aleix corre com pot fins a Vilaller, on desprès de fotre's de cap pel terra en la pista menys tècnica de tota la cursa, arriba a meta en un temps de 3h53'02'' en 5ena posició de la general, havent baixat 12' respecte el temps de l'any anterior.

El nostre corredor no s'ho creia, dies com aquests són els que fan que valgui la pena tots els esforços i sacrificis fets fins la data, i omplen de forces per seguir cap a altres objectius ambiciosos.

Tot això no seria possible sense la col·laboració de Borges, PH-quirogel, Eassun, Coreevo, Sport Gym Tarragona.

Classificació general masculina:

Posició  Dorsal     Cognom    Nom           Categoria           Any         Equip     Temps     Dif. amb el 1er

1 78 REMON,Daniel        M-SEN ESP 1983    C SELECCIÓN MADRILEÑA   03:43:16
2 43 LARRALDE,Joseba M-SEN ESP 1986    C EUSKAL SELEKZIOA           03:47:18   4:02 min.
3 6 AIT,Zaid                     M-SEN ESP 1984    C SELECCIÓN ANDALUZA     03:48:53   5:37 min.
4 44 OZAETA,Julen        M-SEN ESP 1986    C EUSKAL SELEKZIOA            03:49:05   5:49 min.
5 28 TODA,Aleix            M-SEN ESP 1989    C BORGES TRAIL                   03:53:02   9:46 min.

Classificació general femenina:

1 2 DEBATS,Ragna F_SEN ESP 1979 C TUGA - CATALANA                04:22:33
2 20 FRUTOS,Zur F_SEN ESP 1986 C GRIFONE TEAM - EUSKADI   04:31:38      9:05 min.
3 7 VALLS,Rosa F_SEN ESP 1985 C FOUR FACTORS - CATALANA   04:32:03      9:30 min.
4 148 RIBA,Marta FVETa ESP 1972 C TEAM MILLET - CATALANA   04:50:59     28:26 min.
5 11 DELGADO,Noemi F_SEN ESP 1980 C SELECCIÓN ANDALUZA 04:57:11    34:38 min.

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute