QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

diumenge, 25 de maig del 2014

Cursa de bombers voluntaris de Cornudella de Montsant

Aquest passat Diumenge 18-5-2014, s’han disputat dues proves puntuables pel circuit
TRAIL SERIES COSTA DORADA, en un marc incomparable de Cornudella del montsant, travessant poblacions com Siurana, el seu pantà i el riu amb gorgs.

En la CURSA CURTA, de 14km, hi ha participat en Miquel Besora i en Salva Martí, de l’equip.

Seguidament ens argumenten la seva vivèmcia:

EN MIKEL ENS EXPLICA:

Volia fer un test de cara d'aquí dos setmanes que faig el campionat d’Espanya de curses per muntanya hi ha veure que tal estan les cames, decideixo correr la cursa 14k 600+ per a veure com estic, veia que mitja marató era excesiu tenint en compte que en 14 dies corro la cursa mes important de la temporada y correré com promesa la distància de 32k i 2000+!
A les 9.30 passades es dona el tret de sortida, sortida còmoda i que en poc mes d'1 km. estic davant de tot amb un atleta del Borges Blanques... anem a un ritme de 3'45'' i veig que l'altre atleta va sobrepassat de pulsacions i decideixo apretar per posar-me davant i tirar la cursa ja que se solapa amb la cursa llarga.
A l'arribada a Siurana vaig primer, han passat uns 5k i queda baixada molt tècnica d'uns 3k.
Una vegada aquesta baixada, fico marxa a la pista forestal 3'30'' i per aquí vaig amb un ritme que pugui permetre apretar si ve algú per darrere. Al cap de poc hi ha una pujada i quan aquesta acaba ja tot es baixada cap al poble, aquí es bastant pla i rodador i en un encreuament em confonc de gir i  tiro a l'esquerra... i veig que per allà no es, menys mal que només hauré perdut un minutet. Torno enrere a tota velocitat per veure si ve algú i pensant que a pasat algú corro com si tingués algú al davant... finalment entro al poble últim km. a meta bastant ràpid a sortit a prop de 3'10''! bones sensacions i sobretot he disfrutat molt del paisatge! entro a meta en primera posició absoluta i un temps de 1h11'
Moltes gràcies a l'equip Borges Trail i col·laboradors.

EN SALVADOR ENS EXPLICA:

No arribava amb gaires bones sensacions a cursa a causa de unes molèsties estomacals i una petita lesió de genoll, tot i així va intentar sortit amb el grup de davant, fet que a partir del quilòmetre quatre comença a pagar car, ja que les sensacions no son gens bones i li costa mantenir un ritme còmode. A
més a més, en el quilòmetre 10 de cursa, s'equivoca en el recorregut
fent uns 750metres de més, i es sobrepassat per 3 corredors, dels quals pot recuperar dues posicions per entrar a meta en 4rta posición en 1h17’ i sumar uns punts vitals per la general del Trail Series de curses curtes.

En la CURSA LLARGA, de 22km, hi ha participat la Nuri Fortuny, en Octavi Fosses i en Marc Balañá, de l’equip.

LA NURI FORTUNY ENS EXPLICA:

Cursa sense masses variants, sortint i situant-se tercera ja en el primer quilòmetre i mantenint aquesta posició fins la primera baixada tècnica després del pas per Siurana on s'ha vist superada per una corredora. Un cop el camí ha tornat a tirar amunt remuntaria la posició per recuperà plaça de podi i mantenirla fins a final de cursa. La segona posició mai ha estat a l'abast ja que a partir del quilòmetre vuit la Cristina Fargas marxaria poc a poc i la Nuri quedaria en terra de ningú per anar passant quilòmetres en solitari fins arribar a Cornudella. Aquests últims fins a arribar al poble han passat factura i tot i no ser excesivament durs,han deixat entreveure la falta de quilometratge en les darreres setmanes d'entrenament.

EN OCTAVI FOSSES ENS EXPLICA:

No venia massa preparat i amb un principi de grip, esperava donar el millor de sí. La cursa ha anat força bé, però no ha aguantat el ritme tan alt que han imposat alguns corredors a la part final.

La primera part de la cursa, que era la part tècnica, anava fent grupet amb l'Arturo, adelantant a les baixades i aguantant el ritme a les pujades, sentint-se molt ben acompanyat. Però, a partir del km 11, un cop passat el gorg, s'han retrobat un grup de corredors que s'havien perdut, doncs algun indesitjable havia tret les cintes de prop d'1 km de sender. En aquest grup hi havia en Marc Balaña, amb el qual ha compartit un parell de kilòmetres, fins que la cursa canviava radicalment d'estil: molt rodadora i ràpida, doncs constava pràcticament de 8km de pista cara amunt. Fins aquí anava dins del 8 primers, però amb tants kilòmetres ràpids on calia tenir bon fons, en Tavi ha anat perdent ritme i ha estat adelantat fins a 8 vegades, per finalment entrar en 16a posició ben esgotat. Però tot i l'esgotament, en Tavi està satisfet, doncs muscularment no ha patit gens.

EN MARC BALAÑÁ ENS EXPLICA:

A un mes vista ja de l’ultra Costa Dorada, ja ben recuperat i entrenant be per alguna nova cursa llarga del mes que be, tenia ganes de posar-me un dorsal i apretar la maquinaria, ja que en curses llarges aixo no ens o permet i també es força divertit.
Se surt a tope com sempre…El primer sector de pistes ràpides hem permet posar-me dins els 10 primers, poc a poc anant avançant posicions quan es convertia en sendera picant amunt cap a Siurana, que avans arrivar m’ajunto una estona amb en Salva de l’equip, que no anava fi avui i el passo, me noto be i segueixo a ritme alt….Coronem Ciurana, baixada i baixada tècnica de sendera fins al riu, on hem dicen que vaig 3º ¡!!! No era pas la meva batalla aquesta, aquí es correr i jo soc un diesel (TDI va jeje).
Veig que m’atrapa en Toni Calderon per darrera que s’avia despistat baixant, hem passa i hem poso a roda, ell en curses curtes es molt mes ràpid, pero veig que puja bufant molt, ve cansat de la perduda, el passo i tiro jo tota la sendera amb 600d+ ¡!!, Fins i tot la fem petar una mica jeje, parlant dels corredors que van anar campionat ESP ultres aquest finde, etc....Pujem amb tot el gas donat, coronem a la pista i en Toni se m’escapa…Jo tampoc m’encanto i veig la 4ª posicio un molt bon lloc a mantenir…Després de tota la baixada pels GORGS, tècnica i guapísima, hem trobo en un sector sense cintes, que hem fa dubtar i tirar enrrere, perdent uns 2’ D’OR, on m’ajunto en un grup de 8 persones que baixava, decidim tirar igual i al final trobem les cintes….Algun se m’escapa, hi ha partir d’aquí, una mica desmoralitzat, hem dedico acabar dignement, amb una 9ª posició, i darrera de 5’ a menys de 2’ (aproximadamente els de la perduda….llastima).

Molt content de les bones sensacions, donant-me confiança, per a quan toca rodar ràpid en curses mes llargues….

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute