QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

dimarts, 11 de març del 2014

2n podi per BORGES TRAIL a la 2a cursa del circuit de Baix camp

Aquest passat diumenge es celebrava la segona prova puntuable pel circuit del Baix Camp de curses de Muntanya. Un circuit que aquest any ja arriba a la sisena edició i que cada any va millorant respecte les edicions anteriors. La novetat d'enguany és l'estrena d'un nou i espectacular recorregut de 21,1 km amb 1.557 m de desnivell positiu, a banda del recorregut clàssic de la Pujada a la Portella de 16,2km i 822 m+, i per descomptat del circuit per caminants.

En aquesta prova s'hi van presentar el que seran els dos corredors insignes del BORGES TRAIL-AAEET Valls per tota a aquesta temporada al Cricuit del Baix Camp: la Bibiana Vico i l'Octavi Fossas.
A les 8:30 en punt del matí es donava el tret de sortida de la prova llarga, on es retrobaven cares conegudes i amigues, com eren en Xavi Espelta, JuanFran, Pol Vilà, Natxo Bolta, i entre ells l'únic representant del BORGES TRAIL, en Tavi Fossas, que no es trobava en el seu millor estat de forma. Tot i així, veient els contrincants, en Tavi venia disposat a donar guerra. D'aquesta manera, el nostre corredor va marcar el ritme de la cursa durant el primer kilòmetre, essent el primer del grup capdavanter, per, un cop entrar als camins que enfilaven cap amunt, relegar-se fins a la desena posició. A partir d'aquí és on en Tavi ja va notar que no disfrutaria gaire de l'espectacular circuit que l'esperava per davant, més aviat al contrari, doncs els símptomes de cansament i mareig ja es començaven a notar. Així doncs, la qüestió es reduïa en mantenir un ritme suficient per poder arribar amb prou garanties fins el final.
A mesura que passaven els kilòmetres i s'acumulava el desnivell, al capdavant es van formar dos grups: en Juaufran anava al davant del segon grup i en Tavi n'era l'últim. La sorpresa va arribar cap al kilòmetre 8,5, quan tot aquest grup es va equivocar i va agafar un camí que no era. En comptes de girar cap al sender que continuava pujant cap els Graus de Castelló, van agafar la pista que planejava fins arribar a l'avituallament. Un cop allí, ja van veure que s'havien saltat un bon tros (després van saber que es tractava d'1 km i 250 md+ aprox.) i que en aquell punt s'havien convertit en el grup cadvanter. A partir d'aquí començaven unes pujades asfaltades infernals que els portarien fins al Molló- Puntaire. Després de la satisfacció d 'haver-lo superat, -doncs era un ascens brutal-, va venir la decepció i l'enfon­sament, quan en Joan Manel -l'organitzador de la cursa- els advertia que tot aquells que s'haguessin equivocat, quedaven automàticament desqualificats. De mala gana, en Natxo, en Cesc Solà i en Tavi, continuarien el sender corrent a mig gas, fins que, de cop es van veure avançats pels autèntics caps de cursa. Pensant doncs, que la cursa s'havia convertit en entrenament, en Tavi es va afegir al ritme d' aquests, anant junts tot el tram de forta i tècnica baixada, que empalmava amb la pista de baixada i aquesta es convertia en pujada altre cop. Punt en que els dos primers corredors es van pendre de vista i en Pol Vilà, que anava tercer es desinflava com un globus. I des d'aquí, ja només quedava la baixada al barranc del forat i aguantar el ritme com es pogués, planejant per pistes fins arribar a meta amb molt males sensacions. Però un cop arribats, els esperava la última sorpresa tan bon punt atravessaven la ratlla d 'arribada: l'informaven que en comptes de desqualificar tot aquest grup de "perduts", els resta­ven 15 minuts en referència als primers corredors. D'aquesta manera, després de tot aquet periple, en Tavi arribava 12è de la general i 4t de la seva categoria. Va ser una llàstima no poder disfrutar de tan magnífica cursa, doncs va ser un dia que per sensacions, millor oblidar, ja que si s'hagués trobat bé, hauria fet top 5 de la general.

La Bibiana va optar per realitzar el recorregut de 16km amb 885md+. Va resultar diferent al que va realitzar fa un parell d' anys, el qual no li va deixar bon regustet degut a la interminable baixada per pista. Però aquesta vegada li va agradar molt. No el va poder disfutar com a ella li haguès agradat, cames sense forces i mig buides de sobte, sense avisar. La cursa no era cap regal, era conscient, així que l' objectiu va ser intentar mantenir la seva tercera posició adquirida desde els primers metres que va veure com les dues corredores capdavanteres cada vegada li treien més metres. La Marta Batalla va sortir com un tiro i va fer la seva, i la segona classificada s' allunyava cada vegada més també.
La pujada per la canal i la vertical prèvia es van impossar davant la corredora com si de dos parets de vidre es tractèssin, concentrant les forces als braços ja que les potes no col.laboraven gaire... Una vegada a dalt i gràcies al tant esperat avituallament, va recuperar-se una mica i va poder baixar a un ritme bastant més digne, però encara una mica lluny del que acostuma a ser. Baixada bastant tècnica amb tramets mooolt estrets i d' un constant ui ui ui .
El cert és que va finalitzar bastant apuradeta, contenta per comptar amb la perseverància que es necessita per donar la cara quan fa falta, però bastant justeta.

Un dia no gaire gratificant esportivament parlant, però continuant amb la motivació i amb ganes de preparar la següent !

I per acabar, un bany a la magnífica piscina coberta de l'Hospitalet de l'Infant, unes bones fregues als adolorits i cansats músculs amb PH-Quirogel i un reconfortant esmorzar a càrrec de la organització. Ara toca descansar i fer bondat per poder afrontar la propera cursa amb més bona forma.
Des d'aquí volem agraïr a la organització que permetés continuar al corredor del  BORGES TRAIL.

La classificació general de la llarga va quedar amb l'Oscar Cames (CCE Serra de Mestral) com a primer classificat amb un temps de 2:25, seguit de Albert Bernal (CE L'Areny) i en tercera posició en Xavi Espelta (CCE Serra de Mestral) amb un temps de 2:31.
La classificació general masculina del circuit curt quedava: Josep Benaiges amb 1:35, David O'Callagan i Javi Sanchez, i en femení la Marta Batalla, Asssumpció Castellví i Bibiana Vico del BORGES TRAIL.

Per a més info, resultats i fotos: www.tretzesports.com.
BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute