QUI SOM I QUÈ FEM...

Benvolguts companys, amics i simpatitzants, ens presentem com un equip de curses de muntanya , que va nèixer ara farà dos anys, amb tota la il.lusió i ganes de viure moltes i grans experiències fent activitat a la muntanya. Les nostres intencions són estar presents en la totalitat dels circuits de curses que es duen a terme des de la federació catalana i per tot Catalunya, a nivell nacional i internacional.

dilluns, 26 de setembre del 2011

V Pujada al Montsià. Josep M Pijuan Campió de Catalunya 2011

Ahir diumenge, 25 de setembre, es va celebrar a la localitat d’Alcanar (Montsià) la cinquena edició de la Pujada al Montsià, aquest any la cursa estava dins del Circuit Català de Curses de Muntanya i al mateix temps era també Campionat de Catalunya de Curses de Muntanya.

Tres cracks: Xavi Espiña, Piju, Javi Delgado
Un recorregut variat i atractiu ens duia per les muntanyes de zona, la serra del Montsià sud, durant uns 32 quilometres i després de 3600 mts de desnivell acumulat, passant pels punts més alt com: els 12 Apòstols i la Torreta. Una de les curses més dures de Catalunya de distància inferior a marató.
Al sortir del poble i ja en pujada es feia un tram d’asfalt, que servia per estirar el grup ja que aviat s’entrava a un senderó que ens duia fins a l’Ermita del Remei, un curt descens per un senderó estret que ens duria després d’unes pujades i baixades més fins al km 5, fins aquí un grupet de 6 corredors formaven el cap de cursa, entre ells el local Juan Jose Oliva, els germans El Qayet, en Xavi Espiña, en Javi Delgado i l’atleta del Borges Trail-AAEET Valls Josep Mª Pijuan, va ser aquí quan en Josep Mª Pijuan va dur a terme un petit canvi de ritme, i el grup es va començar a estirar, juntament amb ell marxa en Javi Delgado i seguits d’a prop per Xavi Espiña, pujant al Molló, al km 11 els tres primers classificats  corrent cadascú en solitari, en el tram tècnic de cresta, entre el Molló i els 12 Apòstols en Xavi atrapa i avança a en Javi, en aquest punt al en Xavi tenia un desavantatge d’un minut sobre en Josep Mª Pijuan, gràcies a la seva tècnica en el descens arriben al fons del Barranc de Llop tots dos junts, aquí es trobaven a la meitat de cursa, per davant tenien la pujada més dura de la cursa, la pujada al Purgatori, uns 600 mts de desnivell positiu en menys de 3 km, per arribar tot seguit al punt més de la cursa, en aquest punt en Josep Mª Pijuan del Borges Trail-AAEET Valls havia pogut tornar a posar terra entre ell i el segon, i des d’aquí un descens ràpid per senderó durant uns 3 km més. Tot seguit s’agafava una pista també cara avall durant quasi be 3 km més, en aquest punt s’unia la cursa amb la marxa, una altra modalitat que també es celebrava, ja "només" quedaven uns 8 o 9 km fins a l’arribada, no eren pas fàcils ja que encara quedava una petita pujada fins a la Cogulla i després tot per senderó amb trams tècnics i amb continus tobogans, sempre “acompanyat” pels marxaires que amablement s’apartaven a crit de “paaaas”i així arribàven a la part alta del poble ja només quedava un quilòmetre de baixada i mig unes 114 escales per poder arribar finalment a meta amb el títol de Campió de Catalunya a la butxaca. El Piju va fer un estratosfèric temps de 2h57'48'', Xavi Espiña (X-Avi) entrava segon a uns set minuts i el veterà Javi Delgado (Espiridion) tercer a un minut del Xavi i que mostra un gran estat de forma, combatent amb dos membres de la Selecció. Pel que fa a fèmines el domini va ser total per la Ragna Debats (CE Xerta) que va guanyar amb 3h41', seguida de la Lola Brusau i la Lucía Caballero de la UEC Anoia.
  Amb aquest gran resultat el Piju es confirma com un corredor referent al nostre país, un exemple de sacrifici, esforç i sobretot molta humilitat,......us sona?  Felicitats Piju!!

Piju tocant la glòria.
Agrair des d’aquí a la gent les terres de l’Ebre la magnifica organització que tenen a l’hora de muntar curses, excel·lent en marcatge, igualment en el avituallaments, en tot. Seguiu així.
Més info a http://www.pujadamontsia.cat/

pol ha dit...

quina màquina!!

per cert, m'agrada molt la samarreta blanca de Borges Trail de la foto, on la podria aconseguir?

gràcies!

Pol

robert tarragó ha dit...

molt be piju!! moltes felicitats!!! ets un crack!!!!

BORGES TRAIL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute